onsdag 3 november 2010

jag vill inte

Jag vill inte att du hälsar , jag vill inte att du går. Jag vill inte hålla din hannd och jag vill hålla den ändå.Jag vill smeka din kind låstas som om allt var en saga. Som om allt var helt annorlunda. Tillbaka till tiden då du var du och jag var jag. Två studerande unga vuxna på varsin linje. Med studentlägenheten vägg i vägg och kvällsvis med biblioteksbesök. Kaffekoppar hämtade på sunk kafet på hörnet. Vi delade på energibars och löste världsproblemen. Vi älskade på toaletten utanför aulan och studerade medicinska termer nakna i sängen. Vi firade provreslutat på studentkåren. Delade på fester och umgicks med de våra. Allt var en enda stor lycklig bubbla som förvann. Vi älskade djupt vi delade hemligheter och förtroenden. Allt försvann när vi förlorade vår trygga studieplats. Våra blivande jobb blev på skilda orter och distansen blev för stor.. Nu säger du Puss Puss i etern men inte till mig. Nu ser du mig. Du håller mig sällskap med ord och ciggarett rök. Jag älskar din närvaro jag älskar din doft. Men mer än så verken kan eller får jag älska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar